Roskilde Lufthavn - G1000 cockpit - Cessna 182 - Lake Tahoe
Drop Down Menu

2014 - SAN CARLOS - SAN LUIS OBISPO - MONTEREY

I forbindelse med en tjenesterejse til San Francisco fra den 10. - 17. marts, benyttede jeg lejligheden sammen med med gode ven Paul til lidt flyvning i Californien. San Luis Obispo, som ligger mellem San Francisco og Los Angeles, har altid være på ønskelisten for et besøg, bl.a. pga. Hearst Castle, Pismo Beach samt det smukke landskab med mange vinområder. Vi skulle også have besøgt Perris Valley, som ligger lige syd for Los Angeles, da Paul fandt ud af, at den sidste DC9-21 der stadig fløj, og som samtiidig havde været i SAS (SE-DBO og OY-KIC), nu blev brugt til faldskærmspring i Perris Valley. Paul havde kontaktet faldskærmsklubben og fået en invitation til at se flyet. Desværre lå tågen tæt over lufthavnen hele formiddagen, hvilket gjorde at vi ikke kunne turen ned til Los Angeles.

I stedet for stoppede vi op i Monterey på vejen tilbage til San Carlos, hvor vi bl.a. besøgte byens store Akavrium. Flot vejr gjorde det til en smuk flyvning fra San Carlos langs med kysten ned til San Luis Obispo og inde i landet op til Monterey. Begge IFR. Den korte tur fra Monterey til San Carlos var VFR.

Inden vi startede på turen nåede jeg også lige at lave 7 approahes m.m. på deres REDBIRD Simulator, så jeg var IFR gyldig.

Som i oktober 2013 hvade vi lejet N1483l, en dejlig ny Cessna 182 med G1000 glascocpit og integreret GFC700 autopilot.


LEG DISTANCE OFF BLOCK AIRBORNE TOUCHDOWN ON BLOCK A/B TIME BLOCK TIME
SAN CARLOS - SAN LUIS OBISPO 173 NM 13.15 13.30 14.54 14.58 01:24 01:43
SAN LUIS OBISPO - MONTEREY 115 NM 10.31 10.42 11.45 11.50 01:03 01:19
MONTEREY - SAN CARLOS 60 NM 15.06 15.15 15.50 15.55 00:35 00:49
TOTAL 348 NM 03:02 03:51


Photo Gallery San Luis Obispo / Monterey 2014

001_SBP 002_SBP 003_SBP 004_SBP 005_SBP 006_SBP
007_SBP 008_SBP 009_SBP 010_SBP 011_SBP 012_SBP
013_SBP 014_SBP 015_SBP 016_SBP 017_SBP 018_SBP
019_SBP 020SBP 021_SBP 022_SBP 023_SBP 024_SBP
025_SBP 026_SBP 027_SBP 028_SBP 029_SBP 030_SBP
031_SBP 032_SBP 033_SBP 034_SBP 035_SBP 036_SBP

Opdateret d. 8.10.2017