Roskilde Lufthavn - G1000 cockpit - Cessna 182 - Lake Tahoe
Drop Down Menu

GARMINS G1000 INTEGRERET SYSTEM
Da jeg for nogen år siden første gang så Garmins G1000 cockpit var jeg ikke i tvivl om, at det skulle jeg bare prøve. Internettet er jo altid god for informationer, og allerede der fik jeg mange oplsyninger om G1000 systemet. Jeg fandt også ud af, at i Orlando i Florida, var der en skole, hvor jeg kunne få uddannelsen til G1000 samt få lov til at leje flyet bagefter. Det belv besluttet at turen i flyet skulle gå til Bahamas på en 6 dages tur. Læs mere om turen under flyvning i USA. Dette var i 2006.

Inden afrejsen fik jeg fat i en trænings CD til computeren og fik lov til at besøge en flyveskole i Roskilde som havde en simulator med G1000 cockpit. Jeg har aldrig fortrydt min nysgerihed til at prøve G1000. Efter turen til Bahamas i november 2006, har jeg haft lejlighed til at flyve den et par gange herhjemme og i oktober 2008, var jeg endnu engang i USA - Californien for at flyve en C182 med G1000 cockpit. Denne gang også med den integreret GFC700 Auto Pilot, Jeppensen Charts, Safe Taxi, WAAS, TAWS-B og TAS600. Det var bare fantastisk.

Det nyeste fra Garmin er deres G1000 Synthetic Vision, som er i 3D. Den har jeg efterfølgende prøvet et par gange. Her i 2012 flyver jeg kun fly med G1000. Det er simplethen blevet en god vane.

Når jeg ikke kan komme ud og flyve i den virkelige verden, så tænder jeg for min computer og Garmins nye trænings CD. Den er virkelig god at lære hele systemet i. Den kan bestilles gratis ved at kontakte Garmin på følgende adresse:

Aviation Product Support
Garmin (Europe) Ltd
Phone: +44 (0)870 8501243
Fax: +44 (0)2380 524004
e-mail: ProductSupport@garmin.com

Har du Microsofts Flightsimulator kan man også købe G1000 til den. Klik på dette link www.mindstarprods.com/aviation/

Hele G1000 manualen kan også downloades på Garmins hjemmeside ved at klikke  her

Her kan du selv vælge hvilken flytype du ønsker. Den fylder meget, men er god at slå op i, hvis der er ting man ønsker uddybet.

I forbindelse med min flying til Bahamas, skrev jeg også en artikel til FLYV om at flyve G1000 i en C182. Du kan læse artiklen ved at klikke her.

Synes du det lyder uoverskueligt, vil jeg gerne tilbyde at komme ud i klubber/foreninger og fortælle om mine oplevelser og erfaringer med G1000. Jeg har efterhånden nogle timer i at flyve G1000 samt en del materiale, såsom video, powerpoint show og CD træneren, som jeg kan bruge til præsentationen. Du kan kontakte mig på min e-mail: pf.olesen@webspeed.dk

Nedenfor billeder af G1000 systemet.

Auto piloten GFC700 samt FMS Engine instruments C182 Flight instruments flight instruments PFD Flight instruments PFD
MFD med flight plan group MFD'en - MAP group way point gruppen med airport info (SFO) way point gruppen med approach chart way point gruppen med VOR info
aux gruppen med GPS status aux gruppen med setup aux gruppen med trip planning Nearest gruppen med nærmeste airport synthetic vision
synthetic vision

Opdateret d. 8.10.2017